• Online strategie geeft Restaurant De Engel nieuwe impuls

    6 januari 2014 | News
  • Lars Litz, patron cuisinier van Restaurant De Engel, ziet een duidelijke verhoging van de online reserveringen via zijn recent vernieuwde site. Het concept van De Engel was hij al een tijd aan het bijstellen. Met een nieuwe website en inzet van social media lukt het hem om dit aan zijn gasten over te brengen. Deze ontwikkeling geeft De Engel een nieuwe impuls.

    Sinds Lars restaurant De Engel heeft overgenomen geeft hij, met zijn eigen energie en uitgesproken mening, verve aan het restaurant. Een menukaart is er niet en het is de ambitie om verrassende en hoogstaande wijnspijscombinaties op tafel te zetten. De entourage, het oude statige pand, en de kwaliteit van het eten en gastheerschap wekken hoge verwachtingen. Met het inzetten van online media tracht De Engel niet alleen nieuwe gasten te verleiden om het restaurant te komen proberen, ook voor gasten die het restaurant al kennen is de nieuwe site een verbetering en een aantrekkelijk visitekaartje.

    “We hadden niet eerder de gelegenheid genomen om ons uitgebreid bezig te houden met onze online strategie. Door het vertrouwen in onze vaste gasten en naamsbekendheid stonden we onvoldoende stil bij de uitstraling van De Engel.”, aldus Lars. Met een nieuwe website en intensievere aanwezigheid op Facebook wil het restaurant niet alleen met de tijd meegaan maar ook de online zichtbaarheid verbeteren. “Steeds meer mensen zoeken online naar een restaurant. Dus wilden wij onze dienstverlening aan onze gasten verbeteren door ze meer informatie te geven, een impressie van onze gerechten en de mogelijkheid om online te reserveren.”

    De vervolgstap op deze beslissing heeft Lars als lastig ervaren: “Tegenwoordig zijn er zoveel experts en internetbureau's dat je niet weet waar je goed aan doet of waar je moet beginnen.”

    “Als restaurant houden we hoge kwaliteitseisen aan voor onze service en gerechten en gelukkig vonden wij een online specialist met dezelfde houding. Tijdens de kennismaking voelden wij dat HorecaMasters dezelfde filosofie en doelstellingen nastreeft en dit schiep vertrouwen. Dit in combinatie met hun kennis en vakkundigheid zorgden voor een soepele samenwerking waar ik weinig tijd aan kwijt was, met als resultaat een toffe site om trots op te zijn! Onze gasten reageren zeer positief en we merken een toename van het aantal online reserveringen.”, zegt chefkok Lars Litz met trots.

    Restaurant De Engel

    Sinds 2010 is Lars Litz, winnaar van het succesvolle RTL kookprogramma “Herman zoekt chef”, eigenaar van De Engel. In dat jaar heeft hij het restaurant van Herman den Blijker overgenomen. Samen met zijn team en eigenwijze insteek geeft hij zijn draai aan dit befaamde Rotterdamse begrip. Gastvrijheid en genieten van lekker eten en drinken, daar gaat het bij De Engel om.